Joga

Zapraszamy na zajęcia jogi Sivanandy

Aktualnie prowadzimy tylko zajęcia indywidualne w domu klienta.

Zajęcia grupowe ruszą ponownie w lutym/marcu 2017 roku, na Ołtaszynie.

W naszej ofercie są następujące zajęcia:

Dla początkujących – część 1

Kurs od podstaw, osiem zajęć wprowadzających w praktykę jogi na podstawowym poziomie. Nauka prawidłowego przeponowego oddechu, ćwiczenia przygotowujące ciało do asan, wprowadzenie do relaksacji, podstawowe asany.

 

Dla początkujących – część 2

Kontynuacja kursu dla osób, które dopiero poznają jogę. Kurs odpowiedni także dla osób, które już praktykują jogę i są ciekawe innego podejścia. Nauka prawidłowego wykonywania asan, intensywniejsze ćwiczenia oddechowe i pogłębiony relaks. Nauka korygowania się w pozycjach. Po tym kursie można spokojnie praktykować jogę samodzielnie, w domu, wiedząc, że robi się to poprawnie i z największymi korzyściami.

 

Joga standard

Zajęcia dla osób sprawnych fizycznie, regularnie praktykujących jogę. Klasyczna lekcja jogi Sivanandy.

 

Joga dla zaawansowanych 

Dla osób elastycznych, w bardzo dobrej kondycji, tych, którzy chcą doświadczyć mocnej praktyki. Akcent na dłuższe pranajamy, trudniejsze asany z licznymi wariacjami, dłuższe trzymanie ciała w asanach.

 

Joga medytacyjna

Zajęcia dla osób, które swobodnie czują się w praktyce podstawowych asan i chcą przenieść swoje doświadczenie na nowy poziom. Zajęcia odbywają się w skupieniu, nauczyciel mówi niewiele. Akcent na koncentrację i wyciszenie umysłu. Przepiękne doświadczenie medytacji w ruchu.

 

Joga dla seniorów

Zajęcia delikatniejsze, w spokojnym, dopasowanym do uczestników rytmie, z akcentem na ćwiczenia rozciągające i rozluźniające. Przyjazna cena.

 

Powrót do zdrowia z jogą

Dla osób powracających do zdrowia po chorobie, powracających do formy po dłuższym zastoju – zaczynamy od bardzo prostych elementów, pozwalających na zbudowanie świadomości ciała. W miarę powrotu do sprawności wprowadzamy trudniejsze elementy. Praktykujemy z wyczuciem, bez siłowania się z ciałem, ze zrozumieniem i empatią.

 

Dla kobiet w ciąży 

Zajęcia dopasowane do możliwości ciała w kolejnych miesiącach, akcent na oddech przeponowy, pogłębiony relaks i świadomość ciała. Wykonujemy asany i ćwiczenia w zakresie, który jest dla kobiet wygodny. Ćwiczenia pomagają odciążyć ciało, przygotowują do porodu, a także wzmacniają te mięśnie, które będą szczególnie potrzebne po urodzeniu dziecka.

 

Dla kobiet po ciąży

Także tych, które urodziły przez cesarskie cięcie. Powrót do formy, akcent na ćwiczenia oddechowe i relaksację. Są okazją, żeby wypocząć i zregenerować się po pełnym nowych obowiązków dniu.

 

Joga tematycznie

Zajęcia, które pomagają głębiej zrozumieć jogę. W trakcie zajęć koncentrujemy się na jednym, wybranym aspekcie. Poświęcamy więcej czasu na ten element, wprowadzamy dodatkowe ćwiczenia, omawiamy korzyści fizyczne, psychiczne i mentalne płynące z praktyki.

Tematy:

  • Powitanie słońca

  • Warsztat stania na głowie

  • Pozycje odwrócone

  • Pozycje równoważne

  • AyurJoga – asany i balansowanie dosz

  • Pranajamy

 

Zajęcia indywidualne

Dopasowane do potrzeb uczestników, w dogodnym dla nich czasie i rytmie. Polecamy je osobom zajętym i zapracowanym, którym ciężko znaleźć czas w standardowych porach.

Jeżeli masz pytania, zastanawiasz się, które zajęcia wybrać, chcesz dowiedzieć się więcej o indywidualnych zajęciach, jesteś zainteresowany współpracą, chcesz rozszerzyć ofertę o zajęcia jogi – zapraszamy do kontaktu.

 

Zajęcia prowadzą:

Maria Nowak-Szabat, ukończyła podstawowy i zaawansowany kurs dla nauczycieli jogi Sivanandy, TTC i ATTC.

„Moja praktyka jogi zaczęła się od ciężkiego urazu kręgosłupa. Joga była moją formą rehabilitacji, dzięki niej wróciłam do pełnej sprawności. Dzięki tym doświadczeniom dobrze rozumiem ludzi mających okresowe utrudnienia  – sztywność, ból, ograniczony zakres ruchu. Prowadzę zajęcia z dużym wyczuciem dla potrzeb i możliwości uczestników. Stopniuję trudność i dbam o to, by po zajęciach uczestnicy odczuwali satysfakcję z kolejnego kroku naprzód i głęboki relaks. Z kobietami dzielę się swoimi doświadczeniami z praktykowania ciąży w ciąży i po urodzeniu mojej córeczki.

 

Michał Szabat, ukończył międzynarodowy kurs dla nauczycieli jogi Sivanandy (400 h) w 2011 roku, obejmujący teoretyczny i praktyczny trening we wszystkich aspektach jogi. Posiada tytuł Yoga Siromani i kompetencje nauczyciela jogi potwierdzone przez Yoga Alliance. Jogę praktykuje od ponad dziesięciu lat, wielokrotnie podróżował do Indii oraz w inne zakątki świata, gdzie pogłębiał swoją praktykę jogi oraz nabierał doświadczenia życiowego. Od dwóch lat prowadzi zajęcia jogi we Wrocławiu, a od 2015 roku prowadzi własną szkołę jogi Agni.

„Kiedy uczę jogi zwracam uwagę na układ nerwowy. Pracuję z nim poprzez głęboki oddech i koncentrację skierowaną do wewnątrz. Prowadzę dynamicznie, na zajęciach jest sporo wysiłku fizycznego, a zarazem wyciszenie i relaks. To, co najważniejsze dla mnie to relaksujący oddech i poprawne, bezkontuzyjne wykonanie asan.”

 

Joga