902233_627843233898774_1112204702_o

Zawsze kuszący grzech

Poranne postanowienie: Od teraz nie będę jeść jakiegokolwiek cukru przez tydzień, tylko dodam stewię do herbaty.

Popołudnie: Po obiedzie kawałek czekolady nie może być zły.

Wieczór: Achhhhh … Moje ulubione ciasto czekoladowe … tylko kęs!

Noc: Deser po posiłku … Od jutra zero cukru …… na pewno …!

Czy to ty ????

Artykuł napisany przez moją nauczycielkę Ajurwedy, dr Shivani Sood.

Cukier jest jednym z najczęstszych przyczyn uzależnień fizycznych i emocjonalnych. Cukier jest elementem tworzenia naszej pierwszej ludzkiej więzi, ponieważ mleko matki jest słodkie. Tym samym zostaliśmy zaprogramowany aby kojarzyć szczęście, komfort i bezpieczeństwo z cukrem. Pamiętasz urodziny, imprezy towarzyskie, śluby itp. wszystkie wypełnione słodkimi potrawami.

W związku z tym skojarzeniem, ludzie uzyskują głęboką satysfakcję, satysfakcję nie do opisania, spożywając cukier.

Nie pamięta się o  tym, że w przeszłości ludzie jedli więcej cukru naturalnego, jaggery (nierafinowany cukier palmowy) w Indiach, naturalny miód i marmolady owocowe w innych krajach. Zaletą stosowania naturalnego cukru jest to, że nie uzależnia oraz dostarcza składników odżywczych.

Eksperymentowałam z dodawaniem jaggery do herbaty i kawy, dobrze się z tym czuję, a smakuje niesamowicie. Szczególnie herbata z cynamonem i miodem (zwana również Yogi Tea).

Podstawowe informacje o cukrze

Cukier jest prostym jadalnym węglowodanem, znanym powszechnie jako cukier stołowy, sacharoza. Jest on uzyskiwany z trzciny cukrowej lub buraków. Jeśli spojrzeć na tabelę odżywczą, to kończy się na – ‚oza’, tak jak glukoza, maltoza, fruktoza i dekstroza. Cukier składa się z glukozy i fruktozy. Owoce i miód zawierają fruktozę, a mleko zawiera laktozę.

Glukoza jest typem cukru, który krąży we krwi, często określa się go jako poziom cukru we krwi. Jest to paliwo, dzięki któremu funkcjonuje ciało. Jest to naturalnie występujący cukier, który daje słodki smak mleku, owocom i niektórym warzywom. Jest całkowicie zdrowy.

Nie potrzebujemy dodanego cukru.

Cukier jest ukryta w wielu produktach, których nawet nie podejrzewamy o to, że zawierają cukier. Pośród tych produktów jest masło orzechowe, sosy sałatkowe, krakersy, i wiele innych. Zajrzyj do swoich szafek i spójrz na etykiety produktów spożywczych. To może cię zaskoczyć. To na pewno mnie zaskoczyło!

Popularne określenia, na które należy zwrócić uwagę na etykietach to: odparowany sok z trzciny cukrowej, syrop kukurydziany o wysokiej zawartości fruktozy, koncentrat soku owocowego, syrop z agawy, fruktoza, dekstroza i syrop. Sprawdź etykiety produktów bez dodatku cukru.

Efekty jedzenia cukru w nadmiarze

Istnieje wiele negatywnych skutków jedzenia zbyt dużych ilości białego cukru. W zasadzie biały cukier to puste kalorie. Więc cukier nie jest wcale taki słodki.

Cukier nie jest taki słodki! Cukier rafinowany nie zawiera witamin ani minerałów. Nie ma więc absolutnie żadnych wartości odżywczych. Ponadto spożycie cukru wyczerpuje zapas ogólnie spożywanych składników odżywczych. Oznacza to, że osoba, która uzupełnia 20% dziennego zapotrzebowania na kalorie jedząc cukier będzie miała proporcjonalnie zmniejszone zasoby witamin i minerałów o około 20%. Te witaminy i składniki mineralne – wapń, fosfor, witamina D, magnez, cynk, itd., są niezbędne dla ludzkiego organizmu w celu utrzymania silnych kości. Bez nich występują niedobory substancji odżywczych i postępują choroby.

Cukier jest szybko absorbowany w ciele i powoduje gwałtowny wzrost poziomu glukozy we krwi. To ostatecznie zmienia pH organizmu, staje się ono bardziej kwasowe. Próbując złagodzić kwaśne środowisko, wypłukujemy wapń z kości.

Oprócz uszczuplenia zasobów wapnia, cukier rafinowany ogałaca również organizm z zapasów magnezu, co poważnie wpływa na zdrowie kości.

• Powoduje odkładanie się tłuszczu w wątrobie

• Karmi komórki nowotworowe

• Zwiększa stężenia trójglicerydów

• Jest główną przyczyną chorób serca

• Przyczynia się do egzemy u dzieci, a także nadpobudliwości

• Osłabia naszą obronę przed infekcjami bakteryjnymi

• Osłabia system odpornościowy

• Jest główną przyczyną próchnicy zębów

Poza tym mamy również wahania energii ze względu na sposób w jaki cukier zmienia poziom glukozy we krwi w górę i w dół, przez co odczuwamy zmęczenie.

Jak mogę zmniejszyć apetyt na cukier?

Przede wszystkim upewnij się, że masz wystarczająco dużo białka w diecie, wielokrotnie to niedobór białka powoduje łaknienie cukru. W ​​mojej praktyce klinicznej spotykam wielu wegan spożywających duże ilości cukru.

Tak więc gotowane jajka są smakołykiem pierwszego wyboru kiedy masz ochotę na cukier. Białka z trzech jaj powinny być dobre na początek. Mogą to również być orzechy, mung dal lub wegetariańskie białko spożywane zawsze wtedy, kiedy łakniesz cukru. Trzymaj się z dala od wszelkiego rodzaju przetworzonego mięsa lub białka sojowego. Jeśli spożywasz mięso, chudy kurczak lub ryby są również dobrym wyborem.

Nie jedz zbyt dużo pikantnych potraw, ponieważ często po zjedzeniu ostrego, mamy ochotę na słodkie.

Płukanie jamy ustnej wodą z solą w wysokim stężeniu, a następnie zjedzenia aromatycznej przyprawy jak koper włoski lub kardamon również pomaga zmniejszyć ochotę na cukier.

Po ćwiczeniach zjedz koktajl z mleka sojowego i fig, który ma wspaniałą zawartość naturalnego białka i węglowodanów.

Tęsknota za miłością i poczucie niedostatku miłości powoduje również ataki łaknienia cukru.

Dzieje się tak ze względu na nasze stare powiązanie cukru z miłością.Pamiętasz urodziny, Boże Narodzenie i słodycze. Musimy znaleźć naszą własną drogę uwolnienia stresu psychologicznego i emocjonalnego. Pamiętaj, że brak miłości może również oznaczać niekochanie siebie samego lub niską samoocenę.

Spróbuj jeść cukier naturalny, jak jaggery, daktyle, figi, melasa, rodzynki, miód, syrop z agawy, syrop klonowy, owoce, takie jak banany.

Przyjmuj suplementy potasu, potas pomaga ustabilizować poziom cukru we krwi. Naturalnym bogatym jego źródłem są m.in. fasola mung, banany.

Jeśli te wskazówki nie działają spróbuj ciepłych daktyli i fig, smażonych na niewielkiej ilości masła klarowanego z kardamonem i cynamonem.

Jeśli to wszystko nie działa …

Pozwól sobie …

Zjedz czekoladę, lody, ale jedz powoli, ciesząc się pobłażaniem sobie …

Nie oceniaj się zbyt mocno …

 

17092946_10212307539032567_156907830_o

Przy tej okazji bardzo serdecznie polecam Wam kurs Beaty Nowickiej-Misiewicz „Emocji się nie je.”

Beata zalazła własną drogę uwolnienia stresu psychologicznego i emocjonalnego. Skuteczną. Swoją wiedzą i osobistymi doświadczeniami dzieli się w ramach świetnie przygotowanego kursu on-line.

Jeśli zajadasz emocje i stres… Objadasz się lub ciągle podjadasz…
To jest program dla Ciebie.

Sprzedaż kursu zaczęła się 1 marca i potrwa tylko 5 dni. Więcej o  kursie przeczytasz tutaj. 

Dodaj komentarz