Duszone owoce na śniadanie

Zimowe śniadanie, odpowiednie dla wszystkich dosz. Korzystamy z dobrodziejstwa suszonych owoców, podanych w łatwej do strawienia wersji.

Namaczanie jest szczególnie ważne dla Vaty, którą łatwo wytrącają z równowagi suche i zimne produkty.

Składniki:

  • 150 g suszonych owoców, np. moreli, śliwek, fig, jabłek, gruszek
  • 1/4 łyżeczki mielonego imbiru
  • 1/2 łyżeczki cynamonu
  • 1/4 łyżeczki goździków
  • miód lub syrop z daktyli do smaku
  • sok z cytryny do smaku

1. Owoce namoczyć przez noc. Jeżeli są to owoce ze sprawdzonego źródła, bez dodatku konserwantów, można wykorzystać wodę. Jeżeli są to owoce z siarką, które najczęściej kupujemy w marketach, wodę należy wylać.

2. Gotować owoce przez ok. 15 min na wolnym ogniu.

3. Parę minut przed końcem dodać przyprawy.

4. Serwować doprawione miodem i sokiem z cytryny według własnego smaku.

Można dodać nieco płatków owsianych, wtedy danie będzie bardziej sycące.

 


Szukasz pomysłu na zdrowy, ajurwedyjski obiad? Sprawdź nasz przepis na Zupę z dyni z polsko-włoską nutą

Masz zaburzoną Vatę? Nie wiesz co to dokładnie oznacza? Zajrzyj do naszej bezpłatnej ulotki o balansowaniu Vaty