Regulamin AGNI-AJURWEDA 

Poniższy regulamin obowiązuje od 1.02.2024. Archiwalne wersje regulaminu:

  • regulamin obowiązujący od 6.04.2023 do 1.02.2024.
  • regulamin obowiązujący od 17.02.2020 do 5.04.2023.

Za pośrednictwem stron internetowych AGNI-AJURWEDA możesz zapoznawać się z nieodpłatnymi treściami dostępnymi publicznie lub kupować towary, treści cyfrowe lub usługi związane z Ajurwedą.  

Poniżej znajduje się regulamin, który określa zasady funkcjonowania naszych stron, w szczególności zasady składania i realizacji zamówień.   

Jeżeli masz pytania związane z AGNI-AJURWEDA, napisz do nas na adres kontakt@agni-ajurweda.pl lub zadzwoń pod numer 788 323 763. Pracujemy w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 – 16.00. Na wiadomości staramy odpowiadać się w ciągu dwóch dni roboczych. 

§ 1 Definicje 

  1. W regulaminie zwracamy się do Ciebie „per Ty” i staramy się używać prostego słownictwa, żeby nie przygniatać Cię formalnymi i skomplikowanymi terminami. 
  2. Tam, gdzie wypowiadamy się w liczbie mnogiej i posługujemy sformułowaniami typu „my”, „nasze” itp., mamy na myśli następujący podmiot stojący za AGNI-AJURWEDA: Maria Nowak-Szabat, prowadząca działalność gospodarczą pod firmą „SZKOŁA AJURWEDY MARIA NOWAK-SZABAT, Plac Jagielloński 6 lok. 4, 16-120 Krynki, NIP: 6371932451. 
  3. Ponadto, na potrzeby regulaminu przyjmujemy następujące znaczenie poniższych pojęć:
  • Konsument – osoba fizyczna, zawierająca z nami umowę niezwiązaną z bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową,
  • Platforma – łącznie wszystkie strony internetowe AGNI-AJURWEDA zarządzane przez nas, w szczególności te funkcjonujące w domenie agni-ajurweda.pl, 
  • Przedsiębiorca na prawach konsumenta (PNPK) – osoba fizyczna zawierająca z nami umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
  • Treści Użytkownika — wszelkie dane lub informacje wytwarzane lub dostarczane przez  Konsumenta w ramach korzystania z Platformy, w szczególności:

§ 2. Postanowienia wstępne

  1. Korzystając z Platformy, możesz przeglądać publicznie dostępną zawartość Platformy, kupować towary, treści cyfrowe lub usługi związane z Ajurwedą oraz uzyskiwać dostęp do kupionych treści cyfrowych, co stanowi usługę świadczoną drogą elektroniczną.
  2. Do korzystania z Platformy nie jest konieczne spełnienie szczególnych warunków technicznych przez Twój sprzęt komputerowy lub oprogramowanie. Wystarczające są:
  • dostęp do Internetu,
  • standardowy, aktualny system operacyjny,
  • standardowa, aktualna przeglądarka internetowa z włączoną obsługą plików cookies,
  • posiadanie aktywnego adresu e-mail.
  1. Przeglądanie publicznie dostępnej zawartości Platformy możliwe jest anonimowo, bez konieczności podawania danych osobowych. Zakupy, zapis do newslettera oraz kontakt z nami wymagają podania danych osobowych w zakresie niezbędnym dla danego celu. 
  2. Zakazane jest podczas korzystania z Platformy dostarczanie treści o charakterze bezprawnym, w szczególności poprzez przesyłanie takich treści za pośrednictwem formularzy dostępnych w Platformie.
  3. W celu zapewnienia bezpieczeństwa i przekazu danych w związku z korzystaniem z Platformy podejmujemy środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonych drogą elektroniczną usług, w szczególności środki służące zapobieganiu pozyskiwaniu i modyfikacji danych osobowych przez osoby nieuprawnione.
  4. Podejmujemy działania w celu zapewnienia w pełni poprawnego funkcjonowania Platformy. Jeżeli stwierdzisz jakieś nieprawidłowości lub przerwy w funkcjonowaniu Platformy, zgłoś to nam.
  5. Z uwagi na to, że Platforma stanowi system teleinformatyczny zarządzany przez nas, możemy prowadzić prace techniczne i informatyczne, które będą miały na celu rozwój Platformy oraz świadczenie drogą elektroniczną usług na jak najwyższym poziomie.

§ 3. Zawartość Platformy

  1. Zawartość Platformy tworzą teksty, zdjęcia, grafiki, nagrania audio lub wideo.
  2. Zawartość Platformy ma charakter edukacyjny.
  3. Zawartość Platformy nie stanowi i nie zastępuje doradztwa w indywidualnej sprawie.  
  4. Publikowane na stronach Platformy opinie o naszych towarach, treściach cyfrowych lub usługach pochodzą wyłącznie od osób, które nabyły lub korzystały z naszych towarów, treści cyfrowych lub usług. Szczegóły opisane są w regulaminie opinii dostępnym pod adresem https://agni-ajurweda.pl/regulamin-publikowania-opinii/.
  5. Niektóre z prezentowanych na stronach Platformy treści cyfrowych mogą być Ci dostarczane w zamian za zapis do newslettera, bez konieczności wnoszenia płatności pieniężnej. Szczegóły opisane są w regulaminie lead magnet dostępnym pod adresem https://agni-ajurweda.pl/regulamin-udostepniania-tresci-cyfrowych-w-zamian-za-zapis-do-newslettera/. 

§ 4. Zakupy

  1. Zakup towarów, treści cyfrowych lub usług związanych z Ajurwedą opisanych na stronach Platformy wymaga wypełnienia i przesłania formularza zamówienia, co prowadzi do zawarcia umowy. W przypadku towarów jest to umowa sprzedaży. W przypadku treści cyfrowych jest to umowa o dostarczenie treści cyfrowych. W przypadku usług cyfrowych jest to umowa o dostarczenie usługi cyfrowej. W przypadku usług innych niż usługi cyfrowe jest to umowa o świadczenie usług. 
  2. W formularzu zamówienia jesteś zobowiązany podać prawdziwe dane osobowe. Zastrzegamy sobie prawo do wstrzymania realizacji zamówienia w sytuacji, gdy podałeś nieprawdziwe dane lub gdy dane te budzą uzasadnione wątpliwości co do ich poprawności. W takim przypadku jesteś informowany telefonicznie lub poprzez pocztę elektroniczną o naszych wątpliwościach. W takiej sytuacji przysługuje Ci prawo wyjaśnienia wszelkich okoliczności związanych z weryfikacją prawdziwości podanych danych. W przypadku braku danych pozwalających na podjęcie kontaktu z Tobą, udzielimy wszelkich wyjaśnień po podjęciu kontaktu przez Ciebie.
  3. W przypadku towarów, w odniesieniu do których jesteś wyraźnie informowany na stronach Platformy, że konkretna cecha towaru odbiega od typowych wymogów zgodności z umową, np. w zakresie kompletności, jakości, funkcjonalności itp., warunkiem złożenia zamówienia jest zaznaczenie check-boksa, że wyrażasz zgodę na nabycie towaru niepełnowartościowego. 
  4. Za pośrednictwem Platformy możesz kupić również pakiety łączące w sobie różne świadczenia, w szczególności dostarczenie treści cyfrowych ze świadczeniem usług. W takim przypadku, zawierana umowa łączy w sobie te różne świadczenia, np. umowa, na podstawie której dostarczamy treści cyfrowe oraz świadczymy usługi. 
  5. Zakup niektórych usług, w szczególności Szkoły Ajurwedy, może wymagać dodatkowego, indywidualnego kontaktu z nami i zawarcia dodatkowej umowy. Informacja o takim wymogu widoczna jest w opisie usługi na stronie Platformy. W takiej sytuacji, indywidualne ustalenia pomiędzy nami, w szczególności treść dodatkowej umowy, mają pierwszeństwo przed postanowieniami niniejszego regulaminu. 
  6. Ceny widoczne na stronach Platformy są cenami brutto. 
  7. W każdym przypadku informowania o obniżeniu ceny obok informacji o obniżonej cenie uwidaczniana jest również informacja o najniższej cenie, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki.
  8. Cena jest płatna zawsze z góry, za pośrednictwem zewnętrznego operatora płatności. Możemy zapewniać Ci również możliwość zapłaty ceny w całości lub w części poprzez wykorzystanie cyfrowego odwzorowania wartości, w szczególności za pomocą bonów elektronicznych, e-kuponów, walut wirtualnych itp. 
  9.  Co do zasady, cena płatna jest w całości z góry. Jednak w odniesieniu do niektórych treści cyfrowych lub usług możemy przewidywać płatność podzieloną na etapy. W takiej sytuacji, cena płatna jest za każdy etap z góry zgodnie z harmonogramem prezentowanym Ci przed zawarciem umowy. W przypadku opóźnienia przekraczającego 7 dni w płatności za którykolwiek z etapów, jesteśmy uprawnieni zablokować Ci dostęp do treści cyfrowych (również tych, które zostały Ci dostarczone w ramach poprzednio opłaconych etapów) lub wstrzymać się ze świadczeniem usługi.
  10. Faktura jest wystawiana na Twoją prośbę i doręczana za pośrednictwem poczty elektronicznej.
  11. W odniesieniu do niektórych naszych towarów, treści cyfrowych lub usług możemy organizować przedsprzedaż. Towary, treści cyfrowe lub usługi objęte przedsprzedażą są wyraźnie oznaczane na stronach Platformy jako dostępne w przedsprzedaży. Informacje o przedsprzedaży zawierają jej warunki, w szczególności termin, od którego towary, treści cyfrowe lub usługi będą prawdopodobnie dostarczane lub świadczone. Zastrzegamy sobie prawo do zmiany tego terminu, szczególnie na skutek okoliczności niezależnych od nas, takich jak np. opóźnienie w druku książki przez drukarnię. Informujemy o wszelkich zmianach terminów związanych z przedsprzedażą poprzez zamieszczenie informacji na stronach Platformy oraz wysłanie wiadomości e-mail na adres e-mail podany w formularzu przy składaniu zamówienia w ramach przedsprzedaży. W przypadku, gdy sprzedaż towarów, treści cyfrowych lub usług nie jest możliwa na warunkach przewidzianych w przedsprzedaży (np. dostawcy nie dostarczą odpowiedniej ilości lub rodzajów materiałów, nastąpi wzrost ceny materiałów itp.), informujemy Cię o tych okolicznościach. Jeżeli nie zgadzasz się na przedłużenie terminu lub zmianę warunków sprzedaży, o których mowa powyżej, możesz zrezygnować z zakupu i zwracamy Ci wszelkie płatności dokonane w ramach przedsprzedaży.

§ 5. Dostawa towarów

  1. Kupione towary są dostarczane zgodnie z wybraną w formularzu zamówienia formą dostawy. 
  2. Koszty dostawy ponosisz Ty, chyba, że wskazaliśmy inaczej na stronie Platformy. 
  3. Informujemy Cię o przekazaniu przesyłki przewoźnikowi. Dokładny termin dostarczenia przesyłki określa przewoźnik. Jeżeli przewoźnik udostępnia taką funkcjonalność, przekazujemy Ci dane potrzebne do monitorowania przesyłki, w szczególności link do strony internetowej przewoźnika lub do aplikacji przewoźnika.
  4. Jesteś obowiązany zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju. Jeżeli stwierdzasz, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie towaru, jesteś obowiązany dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika, np. w postaci spisania protokołu szkody (art. 545 § 2 Kodeksu cywilnego).
  5. Kupiony towar powinien zostać Ci wydany w terminie do 30 dni od zawarcia umowy, chyba że w opisie towaru został wyraźnie oznaczony dłuższy termin. W takiej sytuacji, składając zamówienie, wyrażasz zgodę na ten dłuższy termin.
  6. W przypadku nieodebrania przesyłki lub odmowy odebrania przesyłki oraz jej ewentualnego zwrócenia do nas, możesz zostać zobowiązany do naprawienia szkody, jaką ponieśliśmy na skutek nieodebrania przesyłki, np. w postaci kosztów wysyłki, które pokryliśmy.

§ 6. Dostarczenie treści cyfrowych

  1. Kupione treści cyfrowe są dostarczane niezwłocznie po zawarciu umowy, chyba że w opisie treści cyfrowych został określony inny termin. W takiej sytuacji, składając zamówienie, wyrażasz zgodę na ten termin. 
  2. Niektóre treści cyfrowe mogą być udostępniane partiami zgodnie z harmonogramem wskazanym na stronie Platformy. 
  3. Do korzystania z treści cyfrowych, w zależności od ich rodzaju, może być konieczne standardowe, ogólnodostępne oprogramowanie pozwalające na przeglądanie lub odtwarzanie określonego rodzaju plików takich jak DOC, PDF, MP4, MP3, MOV, AVI itp. Jeżeli korzystanie z treści cyfrowych wymaga spełnienia dodatkowych wymogów technicznych, informacja taka prezentowana jest na stronie Platformy w sposób widoczny dla Ciebie i pozwalający podjąć decyzję w zakresie zakupu treści cyfrowych.
  4. Treści cyfrowe są dostarczane poprzez wysyłkę linku (na adres e-mail podany w formularzu zamówienia) pozwalającego pobrać treści cyfrowe na własny nośnik lub za pośrednictwem indywidualnego konta użytkownika, które tworzone jest dla Ciebie automatycznie w wyniku zawarcia umowy przewidującej dostarczenie treści cyfrowych za pośrednictwem takiego konta. 
  5. Dostęp do niektórych treści cyfrowych może być ograniczony w czasie (np. dostęp na rok). Stosowna informacja w tym zakresie jest prezentowana na stronach Platformy przed zawarciem umowy.
  6. Jeżeli treści cyfrowe są dostarczane za pośrednictwem konta użytkownika, nie zapewniamy możliwości ich pobrania na własny nośnik, z wyjątkiem sytuacji, o której mowa poniżej.
  7. Jeżeli dostęp do treści cyfrowych określany jest jako dostęp dożywotni, a uzyskujesz ten dostęp poprzez konto użytkownika, w razie konieczności likwidacji konta użytkownika (np. z uwagi na zmiany technologiczne, zakończenie działalności), zapewniana jest Ci możliwość pobrania treści cyfrowych na własny nośnik w określonym przez nas terminie, nie krótszym niż 14 dni, liczonym od wysyłki na adres e-mail przypisany do konta użytkownika informacji o planowanej likwidacji konta użytkownika i możliwości pobrania treści cyfrowych na własny nośnik.    
  8. Dane dostępowe do konta użytkownika otrzymujesz na adres e-mail podany w formularzu zamówienia. Jesteś zobowiązany do zadbania o bezpieczeństwo i poufność danych dostępowych do konta użytkownika. Nie ponosimy odpowiedzialności za skutki dostępu do konta użytkownika przez osoby nieuprawnione, jeżeli taki dostęp następuje ze względu na okoliczności leżące po Twojej stronie.
  9. Treści cyfrowe są dostarczane w wersji obowiązującej na dzień ich dostarczenia. Nie zapewniamy aktualizacji po dniu dostarczenia treści cyfrowych — chyba że w opisie treści cyfrowych na stronie Platformy jest wyraźnie wskazane, że treści cyfrowe obejmują także ich aktualizacje w późniejszym terminie. 
  10. Z zastrzeżeniem przepisów o dozwolonym użytku, możesz wykorzystywać treści cyfrowe wyłącznie na potrzeby własne. W żadnym przypadku nie masz prawa do udostępniania lub sprzedaży treści cyfrowych ani jakichkolwiek ich opracowań pod własnym oznaczeniem, włączania treści cyfrowych lub ich fragmentów do własnych produktów lub usług, które udostępniasz lub sprzedajesz oraz innych podobnych działań zarobkowych z użyciem treści cyfrowych.
  11. Jeżeli chcesz wykorzystać treści cyfrowe w swojej działalności gospodarczej lub zawodowej, jesteś zobowiązany zwrócić się do nas o udzielenie licencji. W celu zawarcia umowy licencyjnej powinieneś zwrócić się do nas z propozycją zawarcia umowy licencyjnej, informując nas w szczególności o celach, w jakich zamierza korzystać z treści cyfrowych oraz o zakładanym czasie korzystania. Po otrzymaniu takiej propozycji, przedstawimy ofertę zgodnie z naszą polityką licencyjną.
  12. W związku z korzystaniem z treści cyfrowych, zakazane jest:
    • dzielenie konta użytkownika z innymi osobami lub udostępnianie danych dostępowych do konta użytkownika innym osobom,
    • podejmowanie prób nieautoryzowanego uzyskania dostępu do treści cyfrowych, które nie zostały przypisane do konta użytkownika w wyniku ich zakupu,
    • podejmowanie działań mających negatywny wpływ na funkcjonowanie systemu teleinformatycznego, w ramach którego funkcjonuje konto użytkownika, w szczególności poprzez różnego rodzaju techniki hakerskie, złośliwe oprogramowanie itp. 
    • podejmowanie prób pobierania treści cyfrowych na własny nośnik, podczas gdy nie zapewniamy takiej możliwości, 
    • wykorzystywanie konta użytkownika do prowadzenia działań marketingowych,
    • korzystanie z funkcji dostępnych w ramach konta użytkownika w sposób naruszający dobra osobiste innych osób lub godzący w dobre obyczaje,
    • naruszanie praw autorskich do treści cyfrowych.
  13. W przypadku naruszenia zasad dotyczących korzystania z treści cyfrowych, możemy zablokować Ci dostęp do treści cyfrowych. W takiej sytuacji, otrzymujesz wiadomość z uzasadnieniem przyczyn blokady. Możesz odwołać się od blokady w terminie 14 dni od otrzymania wiadomości. Rozpatrujemy odwołania w terminie 14 dni. Zablokowanie dostępu do treści cyfrowych nie stanowi naruszenia przez nas umowy i nie może być podstawą Twoich roszczeń z tytułu naruszenia umowy (ponieważ pozostajemy w gotowości do dostarczania Ci treści cyfrowych, ale nie możemy realizować naszych świadczeń w tym zakresie ze względu na okoliczności leżące po Twojej stronie). 
  14. Możemy dokonywać zmian w zakresie treści cyfrowych w trakcie trwania umowy, z wyjątkiem treści cyfrowych, które są dostarczane w sposób jednorazowy. Zmiany w zakresie treści cyfrowych mogą być dokonywane z zachowaniem poniższych wymogów:
  • zmiany w treściach cyfrowych mogą być dokonywane wyłącznie z uzasadnionych przyczyn, w szczególności takich jak usunięcie usterek, dostosowanie treści cyfrowych do potrzeb ich nabywców, dostosowanie treści cyfrowych do zmian prawnych lub decyzji sądów i organów,
  • zmiany w treściach cyfrowych nie mogą wiązać się z kosztami po stronie ich nabywcy,
  • zawsze informujemy w sposób jasny i zrozumiały o dokonywanej zmianie,
  • jeżeli zmiana w treściach cyfrowych istotnie i negatywnie wpływa na dostęp do treści cyfrowych lub korzystanie z nich, informujemy z odpowiednim wyprzedzeniem, nie krótszym niż 7 dni, na trwałym nośniku, o właściwościach i terminie wprowadzenia zmian, a także uprawnieniach związanych z tymi zmianami,
  • jeżeli zmiana w treściach cyfrowych istotnie i negatywnie wpływa na dostęp do treści cyfrowych lub korzystanie z nich, możesz wypowiedzieć umowę bez zachowania okresu wypowiedzenia w ciągu 30 dni od dnia dokonania zmiany w treściach cyfrowych lub poinformowania o zmianach w treściach cyfrowych, jeżeli poinformowanie nastąpiło później niż ta zmiana. Uprawnienie to nie przysługuje, gdy zapewnimy Ci, bez dodatkowych kosztów, prawo do zachowania treści cyfrowych zgodnych z umową w stanie niezmienionym.

§ 7. Usługi

  1. Usługi, w szczególności konsultacje, spotkania, warsztaty on-line, świadczone są na zasadach opisanych szczegółowo na stronach Platformy. Zasady te mogą różnić się w zależności od usługi. 
  2. Usługi mogą być realizowane z pewnymi ograniczeniami (np. czas trwania spotkania, sposób zadawania pytań, zasady dyskusji). Ograniczenia te mogą różnić się w zależności od usługi. 
  3. W przypadku spotkań grupowych realizowanych za pośrednictwem komunikatora wideo (np. ZOOM), biorąc udział w takim spotkaniu, wyrażasz zgodę na nagranie jego przebiegu oraz rozpowszechnianie tego nagrania, w tym odpłatnie, w ramach Platformy. Zabierając głos podczas spotkania, akceptujesz, że wszystkie Twoje wypowiedzi zostaną utrwalone na nagraniu, a w konsekwencji będą rozpowszechnianie jako część tego nagrania, w tym odpłatnie, w ramach Platformy. Włączając kamerę podczas spotkania, akceptujesz, że Twój wizerunek zostanie utrwalony na nagraniu, a w konsekwencji będzie rozpowszechniany jako część tego nagrania, w tym odpłatnie, w ramach Platformy.
  4. Wszystkie kluczowe informacje na temat usług opisane są na stronach Platformy w taki sposób, żebyś mógł zapoznać się z nimi przed podjęciem decyzji o zawarciu umowy. Zawierając umowę, akceptujesz wszystkie te informacje, zasady, ograniczenia itp. 
  5. Usługi mogą być częścią pakietów opisanych na stronach Platformy, łączących w sobie różne świadczenia, w szczególności dostarczenie treści cyfrowych ze świadczeniem usług.
  6. Do korzystania z usług, w zależności od ich rodzaju, może być konieczne oprogramowanie pozwalające do prowadzenia wideokonferencji, w szczególności ZOOM. Jeżeli korzystanie z usług wymaga spełnienia dodatkowych wymogów technicznych, informacja taka prezentowana jest na stronie Platformy w sposób widoczny dla Ciebie i pozwalający podjąć decyzję o zawarciu umowy.
  7. Jeżeli na stronach Platformy wskazany jest harmonogram świadczenia usług (np. informacja, że warsztaty on-line odbywają się co tydzień w określony dzień), harmonogram ten jest dla Ciebie wiążący i nie możesz oczekiwać, że będzie dostosowywany do Twojej indywidualnej sytuacji. 
  8. Jeżeli świadczenie usługi wymaga przekazania przez Ciebie określonych danych, informacji lub innych materiałów, jesteś zobowiązany przekazać je nam w terminie oraz w sposób przez nas wskazany. W przypadku, gdy naruszysz ten obowiązek, pomimo wezwania z naszej strony, jesteśmy uprawnieni do odmowy świadczenia usługi i taka odmowa nie stanowi niewykonania lub nienależytego wykonania przez nas umowy.  
  9. Jesteśmy zobowiązani świadczyć usługi z należytą starannością.
  10. Jeżeli pozostajemy w gotowości do świadczenia usługi, a Ty nie korzystasz z tej usługi ze względu na okoliczności leżące po Twojej stronie (np. nie pojawiasz się na warsztatach on-line, pomimo wiążącego Cię harmonogramu), umowę uważa się za należycie przez nas wykonaną. 
  11. W przypadku usług świadczonych równocześnie na rzecz więcej niż jednej osoby (np. grupowe warsztaty on-line), nie możesz oczekiwać, że taka usługa zaspokoi wszystkie Twoje indywidualne potrzeby (np. że odpowiemy na wszystkie Twoje indywidualne pytania).
  12. Podczas korzystania z usług jesteś zobowiązany zachowywać się w sposób zgodny z prawem, regulaminem oraz dobrymi obyczajami, w szczególności zachować właściwą kulturę osobistą i nie zaburzać swoim zachowaniem procesu świadczenia usługi. W przeciwnym przypadku, możemy uniemożliwić Ci korzystanie z usługi. W takiej sytuacji, otrzymujesz wiadomość z uzasadnieniem. Możesz odwołać się w terminie 14 dni od otrzymania wiadomości. Rozpatrujemy odwołania w terminie 14 dni. Uniemożliwienie korzystania z usług nie stanowi naruszenia przez nas umowy i nie może być podstawą Twoich roszczeń z tytułu naruszenia umowy (ponieważ pozostajemy w gotowości do świadczenia usługi, ale nie możemy realizować naszych świadczeń w tym zakresie ze względu na okoliczności leżące po Twojej stronie).
  13. Wypowiedzenie umowy o świadczenie usług możliwe jest wyłącznie z ważnych powodów, o których mowa w Kodeksie cywilnym.

§ 8. Komentarze, grupy wsparcia

  • Niektóre treści cyfrowe lub pakiety treści cyfrowych łączonych z usługami mogą zapewniać Ci możliwość dodawania komentarzy pod treściami cyfrowymi lub uczestnictwa w dedykowanych grupach wsparcia, co stanowi świadczoną przez nas usługę cyfrową. 
  • Dodając komentarze lub uczestnicząc w dedykowanych grupach wsparcia, wyrażasz zgodę, by wszystkie publikowane w ten sposób przez Ciebie treści były widoczne dla innych osób mających dostęp do komentarzy lub grup wsparcia. 
  • Możemy moderować, w tym usuwać, Treści Użytkownika naruszające regulamin, prawo lub dobre obyczaje. Jeżeli uważasz, że określona treść powinna podlegać moderacji, zgłoś to nam za pośrednictwem poczty elektronicznej.  
  • Jeżeli zamierzasz zamieścić jakiekolwiek Treści Użytkownika na Platformie, jesteś zobowiązany zredagować Treść Użytkownika zgodnie z regułami języka polskiego, w sposób wyważony i merytoryczny. 
  • Nie możesz zamieszczać Treści Użytkownika, które stanowią nielegalne treści w rozumieniu aktu o usługach cyfrowych (DSA) lub w inny sposób są niezgodne z Regulaminem lub dobrymi obyczajami, co oznacza, że nie można zamieszczać Treści Użytkownika, które: 

§ 12. Prawa autorskie

Treści tworzące publicznie dostępną zawartość Platformy, sprzedawane treści cyfrowe, elementy sprzedawanych towarów lub materiały udostępniane w związku ze świadczeniem usług, takie jak teksty, zdjęcia, wideo lub inne multimedia, mogą być utworami chronionymi prawem autorskim, a ich dalsze rozpowszechnianie bez zgody podmiotów uprawnionych może skutkować odpowiedzialnością cywilną lub karną.  

§ 13. Odstąpienie od umowy

  1. Jeżeli zawierasz z nami umowę jako Konsument lub PNPK, masz prawo odstąpić od tej umowy, bez podawania przyczyny, w terminie:
  • 14 dni od dnia objęcia towaru w posiadanie przez Ciebie lub wskazaną przez Ciebie osobę trzecią, inną niż przewoźnik,
  • 14 dni od dnia zawarcia umowy — w przypadku innych umów niż umowa sprzedaży towarów. 
  1. Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje w stosunku do umowy o dostarczanie treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za które jesteś zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli rozpoczęliśmy świadczenie za Twoją wyraźną i uprzednią zgodą i poinformowaliśmy Cię przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia utracisz prawo odstąpienia od umowy, Ty przyjąłeś to do wiadomości, a my przekazaliśmy Ci potwierdzenie, o którym mowa w art. 21 ust. 2 ustawy o prawach konsumenta.
  2. W przypadku umowy, na podstawie której jesteśmy zobowiązani zarówno do dostarczenia treści cyfrowych, jak i spełnienia innych świadczeń (np. do wykonania usługi), możesz odstąpić od takiej umowy wyłącznie w części dotyczącej świadczeń innych niż dostarczenie treści cyfrowych (jeżeli spełnione są przesłanki wyłączające prawo do odstąpienia, o których mowa powyżej w odniesieniu do treści cyfrowych). 
  3. Aby odstąpić od umowy, musisz poinformować nas o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia – na przykład poprzez pismo wysłane pocztą elektroniczną.
  4. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy wysłać informację dotyczącą wykonania przysługującego Ci prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy. 
  5. W przypadku towarów, masz obowiązek zwrócić nam towar lub przekazać go osobie upoważnionej przez nas do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpiłeś od umowy, chyba że zaproponujemy, że sami odbierzemy towar. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie towaru przed jego upływem.
  6. Ponosisz bezpośrednie koszty zwrotu towaru.
  7. W przypadku odstąpienia od umowy, zwracamy Ci otrzymane od Ciebie płatności, w tym koszty dostarczenia towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Ciebie sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przy składaniu zamówienia), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy. 
  8. Zwrot płatności dokonywany jest przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodziłeś się na inne rozwiązanie. W każdym przypadku nie ponosisz żadnych opłat w związku z tym zwrotem. 
  9. Jeżeli nie zaproponowaliśmy, że sami odbierzemy towar od Ciebie, możemy wstrzymać się ze zwrotem płatności do chwili otrzymania towaru z powrotem lub dostarczenia dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  10. Ponosisz odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia jego charakteru, cech i funkcjonowania. Przysługuje nam prawo dokonania potrącenia swojej wierzytelności wobec Ciebie z tego tytułu zgodnie z art. 498 Kodeksu cywilnego i następne.

§ 14. Reklamacje

  1. Odpowiadamy za:
    • świadczenie usług z należytą starannością,
    • zgodność z umową sprzedawanych towarów,
    • zgodność z umową dostarczanych treści lub usług cyfrowych.
  2. Zgodność z umową ocenia się na podstawie przepisów ustawy o prawach konsumenta. 
  3. Twoje uprawnienia związane z ewentualną niezgodnością z umową wynikają z przepisów ustawy o prawach konsumenta. 
  4. Dla Twojej wygody, w załączniku do niniejszego regulaminu znajdziesz wyciąg z przepisów poświęconych odpowiedzialności za zgodność z umową. Pełną treść przepisów znajdziesz w ustawie o prawach konsumenta.
  5. W celu rozpoczęcia procesu reklamacyjnego, prosimy o wysłanie maila na adres: kontakt@agni-ajurweda.pl
  6. Jeżeli jesteś Konsumentem, masz możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, m.in. możliwość:
  • zwrócenia do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięciu sporu wynikłego z umowy,
  • zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między stronami umowy, 
  • skorzystania z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów.
  1. Bardziej szczegółowych informacji na temat pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, możesz szukać na stronie internetowej http://polubowne.uokik.gov.pl.
  2. Jako Konsument możesz również skorzystać z platformy ODR, która dostępna jest pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr. Platforma służy rozstrzyganiu sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami dążącymi do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.

§ 15. Prywatność

  1. Jesteśmy administratorem Twoich danych osobowych, które przetwarzamy głównie w celu zawierania i wykonywania umów.  
  2. Platforma wykorzystuje pliki cookies oraz inne podobne technologie.
  3. Szczegóły związane z przetwarzaniem danych osobowych oraz informacji gromadzonych za pośrednictwem plików cookies lub innych podobnych technologii są opisane w polityce prywatności dostępnej pod adresem https://online.agni-ajurweda.pl/polityka-prywatnosci/. 

§ 16. Pozostałe postanowienia

  1. Ceny prezentowane w Platformie mogą ulegać zmianie bez uszczerbku dla praw nabytych na podstawie umów zawartych przed zmianą. 
  2. Zastrzegamy sobie prawo do wprowadzania zmian w Regulaminie w takich przypadkach, jak: 
  1. Każdy dokument oznaczony jest datą, od której obowiązują jego postanowienia. 
  2. Zmiany Regulaminu są publikowane w Serwisie, a ponadto Konsument jest powiadamiany o planowanej zmianie treści Regulaminu drogą elektroniczną, poprzez wiadomość e-mail (o ile posiadamy adres e-mail Konsumenta). 
  3. Zmiany Regulaminu zaczynają obowiązywać w dacie wskazanej w zawiadomieniu o zmianie Regulaminu, jednak nie wcześniej niż po upływie 7 dni od powiadomienia, o którym mowa w ust. 3. 
  4. Do umów sprzedaży towarów stosuje się regulamin obowiązujący w chwili zawarcia umowy.
  5. W przypadku umów o dostarczanie treści lub usług cyfrowych oraz umów o świadczenie usług innych niż usługi cyfrowe, jeżeli zmiana regulaminu istotnie i negatywnie wpływa na korzystanie lub dostęp do treści cyfrowych, usług cyfrowych lub usług innych niż usługi cyfrowe, możesz wypowiedzieć umowę w terminie 30 dni od poinformowania Cię o zmianie. 
  6. Wszelkie spory związane z Platformą i umowami są rozpatrywane przez polski sąd powszechny właściwy ze względu na nasze miejsce stałego wykonywania działalności gospodarczej. Postanowienie to nie znajduje zastosowania do Konsumentów oraz PNPK, w przypadku których właściwość sądu ustalana jest na zasadach ogólnych. 

Załącznik – wyciąg z przepisów ustawy o prawach konsumenta

Art. 43b [Towar zgodny z umową]

1. Towar jest zgodny z umową, jeżeli zgodne z umową pozostają w szczególności jego:

1)  opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność, a w odniesieniu do towarów z elementami cyfrowymi – również kompatybilność, interoperacyjność i dostępność aktualizacji;

2)  przydatność do szczególnego celu, do którego jest potrzebny konsumentowi, o którym konsument powiadomił przedsiębiorcę najpóźniej w chwili zawarcia umowy i który przedsiębiorca zaakceptował.

2. Ponadto towar, aby został uznany za zgodny z umową, musi:

1)  nadawać się do celów, do których zazwyczaj używa się towaru tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk;

2)  występować w takiej ilości i mieć takie cechy, w tym trwałość i bezpieczeństwo, a w odniesieniu do towarów z elementami cyfrowymi – również funkcjonalność i kompatybilność, jakie są typowe dla towaru tego rodzaju i których konsument może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter towaru oraz publiczne zapewnienie złożone przez przedsiębiorcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, w szczególności w reklamie lub na etykiecie, chyba że przedsiębiorca wykaże, że:

a)  nie wiedział o danym publicznym zapewnieniu i oceniając rozsądnie, nie mógł o nim wiedzieć,

b)  przed zawarciem umowy publiczne zapewnienie zostało sprostowane z zachowaniem warunków i formy, w jakich publiczne zapewnienie zostało złożone, lub w porównywalny sposób,

c)  publiczne zapewnienie nie miało wpływu na decyzję konsumenta o zawarciu umowy;

3)  być dostarczany z opakowaniem, akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia konsument może rozsądnie oczekiwać;

4)  być takiej samej jakości jak próbka lub wzór, które przedsiębiorca udostępnił konsumentowi przed zawarciem umowy, i odpowiadać opisowi takiej próbki lub takiego wzoru.

3. Do towarów z elementami cyfrowymi przepisy art. 43k ust. 3 i 4 oraz art. 43l ust. 4 stosuje się odpowiednio.

4. Przedsiębiorca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności towaru z umową w zakresie, o którym mowa w ust. 2 lub 3, jeżeli konsument, najpóźniej w chwili zawarcia umowy, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha towaru odbiega od wymogów zgodności z umową określonych w ust. 2 lub 3, oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy towaru.

5. Przedsiębiorca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności towaru z umową wynikający z niewłaściwego zamontowania towaru, jeżeli:

1)  zostało ono przeprowadzone przez przedsiębiorcę lub na jego odpowiedzialność;

2)  niewłaściwe zamontowanie przeprowadzone przez konsumenta wynikało z błędów w instrukcji dostarczonej przez przedsiębiorcę lub osobę trzecią, o której mowa w art. 6 ust. 2.

Art. 43c [Odpowiedzialność przedsiębiorcy za brak zgodności towaru z umową]

1. Przedsiębiorca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności towaru z umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności towaru do użycia, określony przez przedsiębiorcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy. Domniemywa się, że brak zgodności towaru z umową, który ujawnił się przed upływem dwóch lat od chwili dostarczenia towaru, istniał w chwili jego dostarczenia, o ile nie zostanie udowodnione inaczej lub domniemania tego nie można pogodzić ze specyfiką towaru lub charakterem braku zgodności towaru z umową.

2. Przedsiębiorca nie może powoływać się na upływ terminu do stwierdzenia braku zgodności towaru z umową określonego w ust. 1, jeżeli brak ten podstępnie zataił.

3. W odniesieniu do towarów z elementami cyfrowymi, przedsiębiorca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności z umową treści cyfrowej lub usługi cyfrowej dostarczanych w sposób ciągły, który wystąpił lub ujawnił się w czasie, w którym zgodnie z umową miały być dostarczane. Czas ten nie może być krótszy niż dwa lata od chwili dostarczenia towaru z elementami cyfrowymi. Domniemywa się, że brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową wystąpił w tym czasie, jeżeli w tym czasie się ujawnił.

Art. 43d [Naprawa lub wymiana]

1. Jeżeli towar jest niezgodny z umową, konsument może żądać jego naprawy lub wymiany.

2. Przedsiębiorca może dokonać wymiany, gdy konsument żąda naprawy, lub przedsiębiorca może dokonać naprawy, gdy konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności towaru z umową w sposób wybrany przez konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla przedsiębiorcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla przedsiębiorcy, może on odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową.

3. Przy ocenie nadmierności kosztów dla przedsiębiorcy uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności towaru z umową, wartość towaru zgodnego z umową oraz nadmierne niedogodności dla konsumenta powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia towaru do zgodności z umową.

4. Przedsiębiorca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której przedsiębiorca został poinformowany przez konsumenta o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta, uwzględniając specyfikę towaru oraz cel, w jakim konsument go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi przedsiębiorca.

5. Konsument udostępnia przedsiębiorcy towar podlegający naprawie lub wymianie. Przedsiębiorca odbiera od konsumenta towar na swój koszt.

6. Jeżeli towar został zamontowany przed ujawnieniem się braku zgodności towaru z umową, przedsiębiorca demontuje towar oraz montuje go ponownie po dokonaniu naprawy lub wymiany albo zleca wykonanie tych czynności na swój koszt.

7. Konsument nie jest zobowiązany do zapłaty za zwykłe korzystanie z towaru, który następnie został wymieniony.

Art. 43e [Oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpienie od umowy]

1. Jeżeli towar jest niezgodny z umową, konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:

1)  przedsiębiorca odmówił doprowadzenia towaru do zgodności z umową zgodnie z art. 43d ust. 2;

2)  przedsiębiorca nie doprowadził towaru do zgodności z umową zgodnie z art. 43d ust. 4-6;

3)  brak zgodności towaru z umową występuje nadal, mimo że przedsiębiorca próbował doprowadzić towar do zgodności z umową;

4)  brak zgodności towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony określonych w art. 43d;

5)  z oświadczenia przedsiębiorcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta.

2. Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość towaru niezgodnego z umową pozostaje do wartości towaru zgodnego z umową.

3. Przedsiębiorca zwraca konsumentowi kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o obniżeniu ceny.

4. Konsument nie może odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności towaru z umową jest nieistotny. Domniemywa się, że brak zgodności towaru z umową jest istotny.

5. Jeżeli brak zgodności z umową dotyczy jedynie niektórych towarów dostarczonych na podstawie umowy konsument może odstąpić od umowy jedynie w odniesieniu do tych towarów, a także w odniesieniu do innych towarów nabytych przez konsumenta wraz z towarami niezgodnymi z umową, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, aby konsument zgodził się zatrzymać wyłącznie towary zgodne z umową.

6. W razie odstąpienia od umowy konsument niezwłocznie zwraca towar przedsiębiorcy na jego koszt. Przedsiębiorca zwraca konsumentowi cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania towaru lub dowodu jego odesłania.

7. Przedsiębiorca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.

Art. 43j [Dostarczenie, odstąpienie]

1. Przedsiębiorca dostarcza konsumentowi treść cyfrową lub usługę cyfrową niezwłocznie po zawarciu umowy, chyba że strony postanowiły inaczej.

2. Treść cyfrową uważa się za dostarczoną w chwili, gdy treść cyfrowa lub środek, który pozwala na uzyskanie dostępu do treści cyfrowej lub pobranie treści cyfrowej, zostały udostępnione konsumentowi lub fizycznemu lub wirtualnemu urządzeniu, które konsument wybrał samodzielnie w tym celu, lub gdy konsument lub takie urządzenie, uzyskali do niej dostęp.

3. Usługę cyfrową uważa się za dostarczoną w chwili, gdy konsument lub fizyczne lub wirtualne urządzenie, które konsument wybrał samodzielnie w tym celu, uzyskali do niej dostęp.

4. Jeżeli przedsiębiorca nie dostarczył treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, konsument wzywa go do ich dostarczenia. Jeżeli przedsiębiorca nie dostarczy treści cyfrowej lub usługi cyfrowej niezwłocznie lub w dodatkowym, wyraźnie uzgodnionym przez strony terminie, konsument może odstąpić od umowy.

5. Konsument może odstąpić od umowy bez wzywania do dostarczenia treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, jeżeli:

1)  z oświadczenia przedsiębiorcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie dostarczy treści cyfrowej lub usługi cyfrowej lub

2)  konsument i przedsiębiorca uzgodnili lub z okoliczności zawarcia umowy wyraźnie wynika, że określony termin dostarczenia treści cyfrowej lub usługi cyfrowej miał istotne znaczenie dla konsumenta, a przedsiębiorca nie dostarczył ich w tym terminie.

6. Ciężar dowodu dostarczenia treści cyfrowej lub usługi cyfrowej spoczywa na przedsiębiorcy.

7. W razie odstąpienia przez konsumenta od umowy przepis art. 43o stosuje się odpowiednio.

8. Przepisów ust. 1-7 nie stosuje się, jeżeli umowa przewiduje dostarczenie treści cyfrowej za pośrednictwem materialnego nośnika.

Art. 43k [Zgodność z umową]

1. Treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są zgodne z umową, jeżeli zgodne z umową pozostają w szczególności ich:

1)  opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność, funkcjonalność, kompatybilność, interoperacyjność oraz dostępność wsparcia technicznego i aktualizacji;

2)  przydatność do szczególnego celu, do którego są potrzebne konsumentowi, o którym konsument powiadomił przedsiębiorcę najpóźniej w chwili zawarcia umowy i który przedsiębiorca zaakceptował.

2. Ponadto treść cyfrowa lub usługa cyfrowa, aby mogły zostać uznane za zgodne z umową, muszą:

1)  nadawać się do celów, w których zazwyczaj korzysta się z treści cyfrowej lub usługi cyfrowej tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk;

2)  występować w takiej ilości i mieć takie cechy, w tym funkcjonalność, kompatybilność, dostępność, ciągłość i bezpieczeństwo, jakie są typowe dla treści cyfrowej lub usługi cyfrowej tego rodzaju i których konsument może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter treści cyfrowej lub usługi cyfrowej oraz publiczne zapewnienia złożone przez przedsiębiorcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w jego imieniu, w szczególności w reklamie lub na etykiecie, chyba że przedsiębiorca wykaże, że:

a)  nie wiedział o danym publicznym zapewnieniu i oceniając rozsądnie, nie mógł o nim wiedzieć,

b)  przed zawarciem umowy publiczne zapewnienie zostało sprostowane z zachowaniem warunków i formy, w jakich publiczne zapewnienie zostało złożone, lub w porównywalny sposób,

c)  publiczne zapewnienie nie miało wpływu na decyzję konsumenta o zawarciu umowy;

3)  być dostarczane z akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia konsument może rozsądnie oczekiwać;

4)  być zgodne z wersją próbną lub zapowiedzią, które zostały udostępnione konsumentowi przez przedsiębiorcę przed zawarciem umowy.

3. Przedsiębiorca informuje konsumenta o aktualizacjach, w tym dotyczących zabezpieczeń, niezbędnych do zachowania zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową oraz dostarcza je konsumentowi przez czas:

1)  dostarczania treści cyfrowej lub usługi cyfrowej określony w umowie, na podstawie której dostarczanie następuje w sposób ciągły, lub

2)  zasadnie oczekiwany przez konsumenta, uwzględniając rodzaj treści cyfrowej lub usługi cyfrowej i cel, w jakim są wykorzystywane, oraz okoliczności i charakter umowy, jeżeli umowa przewiduje dostarczanie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej jednorazowo lub częściami.

4. Jeżeli konsument nie zainstaluje w rozsądnym czasie aktualizacji dostarczonych przez przedsiębiorcę zgodnie z ust. 3, przedsiębiorca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową wynikający wyłącznie z braku aktualizacji, jeżeli:

1)  poinformował konsumenta o aktualizacji i konsekwencjach jej niezainstalowania;

2)  niezainstalowanie lub niewłaściwa instalacja aktualizacji nie wynikały z błędów w instrukcji instalacji dostarczonej przez przedsiębiorcę.

5. Przedsiębiorca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową w zakresie, o którym mowa w ust. 2 lub 3, jeżeli konsument, najpóźniej w chwili zawarcia umowy, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha treści cyfrowej lub usługi cyfrowej odbiega od wymogów zgodności z umową określonych w ust. 2 lub 3, oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy treści cyfrowej lub usługi cyfrowej.

6. W przypadku gdy umowa przewiduje dostarczanie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej w sposób ciągły, treść cyfrowa lub usługa cyfrowa muszą pozostawać zgodne z umową przez oznaczony w umowie czas ich dostarczania.

7. Treść cyfrową lub usługę cyfrową dostarcza się w najnowszej wersji dostępnej w chwili zawarcia umowy, chyba że strony postanowiły inaczej.

8. Do integracji treści cyfrowej lub usługi cyfrowej przepis art. 43b ust. 5 stosuje się odpowiednio.

Art. 43l [Odpowiedzialność przedsiębiorcy]

1. Przedsiębiorca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności z umową treści cyfrowej lub usługi cyfrowej dostarczanych jednorazowo lub w częściach, który istniał w chwili ich dostarczenia i ujawnił się w ciągu dwóch lat od tej chwili. Domniemywa się, że brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową, który ujawnił się przed upływem roku od chwili dostarczenia treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, istniał w chwili ich dostarczenia.

2. Przedsiębiorca nie może powoływać się na upływ terminu do stwierdzenia braku zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową określonego w ust. 1, jeżeli brak ten podstępnie zataił.

3. Przedsiębiorca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności z umową treści cyfrowej lub usługi cyfrowej dostarczanych w sposób ciągły, który wystąpił lub ujawnił się w czasie, w którym zgodnie z umową miały być dostarczane. Domniemywa się, że brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową wystąpił w tym czasie, jeżeli w tym czasie się ujawnił.

4. Przedsiębiorca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności z umową treści cyfrowej lub usługi cyfrowej w zakresie uregulowanym w art. 43k ust. 3, który wystąpił w czasie określonym w tym przepisie.

5. Domniemania określone w ust. 1 i 3 nie mają zastosowania, jeżeli:

1)  środowisko cyfrowe konsumenta nie jest kompatybilne z wymaganiami technicznymi, o których przedsiębiorca poinformował go w sposób jasny i zrozumiały przed zawarciem umowy;

2)  konsument, poinformowany w jasny i zrozumiały sposób przed zawarciem umowy o obowiązku współpracy z przedsiębiorcą, w rozsądnym zakresie i przy zastosowaniu najmniej uciążliwych dla siebie środków technicznych, w celu ustalenia, czy brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową w odpowiednim czasie wynika z cech środowiska cyfrowego konsumenta, nie wykonuje tego obowiązku.

Art. 43m [Niezgodność z umową treści lub usługi]

1. Jeżeli treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są niezgodne z umową, konsument może żądać doprowadzenia do ich zgodności z umową.

2. Przedsiębiorca może odmówić doprowadzenia treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z umową, jeżeli doprowadzenie do zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla przedsiębiorcy.

3. Przy ocenie nadmierności kosztów dla przedsiębiorcy uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową oraz wartość treści cyfrowej lub usługi cyfrowej zgodnych z umową.

4. Przedsiębiorca doprowadza treść cyfrową lub usługę cyfrową do zgodności z umową w rozsądnym czasie od chwili, w której przedsiębiorca został poinformowany przez konsumenta o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta, uwzględniając ich charakter oraz cel, w jakim są wykorzystywane. Koszty doprowadzenia treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z umową ponosi przedsiębiorca.

Art. 43n [Oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpienie od umowy]

1. Jeżeli treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są niezgodne z umową, konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:

1)  doprowadzenie do zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową jest niemożliwe albo wymaga nadmiernych kosztów stosownie do art. 43m ust. 2 i 3;

2)  przedsiębiorca nie doprowadził treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z umową zgodnie z art. 43m ust. 4;

3)  brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową występuje nadal, mimo że przedsiębiorca próbował doprowadzić treść cyfrową lub usługę cyfrową do zgodności z umową;

4)  brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania ze środka ochrony określonego w art. 43m;

5)  z oświadczenia przedsiębiorcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta.

2. Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość treści cyfrowej lub usługi cyfrowej niezgodnych z umową pozostaje do wartości treści cyfrowej lub usługi cyfrowej zgodnych z umową. Jeżeli umowa stanowi, że treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są dostarczane w częściach lub w sposób ciągły, przy obniżeniu ceny należy uwzględnić czas, w którym treść cyfrowa lub usługa cyfrowa pozostawały niezgodne z umową.

3. Konsument nie może odstąpić od umowy, jeżeli treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są dostarczane w zamian za zapłatę ceny, a brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową jest nieistotny. Domniemywa się, że brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową jest istotny.

Art. 43o [Zobowiązania przedsiębiorcy]

1. Po odstąpieniu od umowy przedsiębiorca nie może wykorzystywać treści innych niż dane osobowe dostarczone lub wytworzone przez konsumenta w trakcie korzystania z treści cyfrowej lub usługi cyfrowej dostarczonych przez przedsiębiorcę, z wyjątkiem treści, które:

1)  są użyteczne wyłącznie w związku z treścią cyfrową lub usługą cyfrową, które stanowiły przedmiot umowy;

2)  dotyczą wyłącznie aktywności konsumenta w trakcie korzystania z treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, które stanowiły przedmiot umowy;

3)  zostały połączone przez przedsiębiorcę z innymi danymi i nie mogą zostać rozłączone bez nadmiernych trudności;

4)  zostały wytworzone przez konsumenta wspólnie z innymi konsumentami, którzy nadal mogą z nich korzystać.

2. Przedsiębiorca udostępnia konsumentowi na jego żądanie i na swój koszt, w rozsądnym czasie oraz w powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego treści wytworzone lub dostarczone przez konsumenta w trakcie korzystania z treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, inne niż dane osobowe, z wyjątkiem treści, o których mowa w ust. 1 pkt 1-3.

3. Przedsiębiorca może żądać zwrotu nośnika materialnego, na którym dostarczył treść cyfrową, w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy. Konsument zwraca nośnik niezwłocznie i na koszt przedsiębiorcy.

4. Przedsiębiorca nie jest uprawniony do żądania zapłaty za czas, w którym treść cyfrowa lub usługa cyfrowa były niezgodne z umową, nawet jeżeli przed odstąpieniem od umowy konsument z nich faktycznie korzystał.

5. Przedsiębiorca jest zobowiązany do zwrotu ceny jedynie w części odpowiadającej treści lub usłudze cyfrowej niezgodnej z umową oraz treści cyfrowej lub usłudze cyfrowej, których obowiązek dostarczenia odpadł wskutek odstąpienia od umowy.

6. Przedsiębiorca ma obowiązek dokonać zwrotu konsumentowi ceny należnej wskutek skorzystania z prawa odstąpienia od umowy lub obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy lub obniżeniu ceny.

7. Przedsiębiorca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.