Jak będzie wyglądać biznes w 2021 roku? Na co warto zwrócić szczególną uwagę? Jakie obszary powinniśmy rozwijać? Na jakie umiejętności i potrzeby powinniśmy się uwrażliwić, by jeszcze lepiej docierać do naszych klientów? W tym odcinku opowiem Ci o tym, czego dowiedziałam się na międzynarodowym wydarzeniu poświęconym biznesowi w 2021 roku.
W trakcie konferencji poświęconej trendom biznesowym na 2021 rok, Russell Brunson, autor bestsellerowych książek z zakresu marketingu i technik sprzedaży, mówił o bardzo ważnym aspekcie doświadczania w przestrzeni biznesowej z klientem. To już nie są czasy gołego produktu, kursu czy innej oferty, którą klient samodzielnie odpakuje i zrealizuje. Element interaktywności, wysuwa się jako jedna ze składowych dobrego produktu. Mówię tutaj o ożywieniu w kontaktach, doświadczaniu bycia z ludźmi, o rozmowach. Teraz nadszedł czas budowania atmosfery i dzielenia się wrażeniami. W czasach coraz większej konkurencji, gdy spora część naszej aktywności przeniosła się do środowiska on-line, spośród coraz większej liczby ofert, klient będzie wybierał te, które są dla niego najbardziej zasilające i kontaktowe.
Ludzie są spragnieni bycia razem, spędzania czasu, wymiany doświadczeń. Co oznacza dla biznesu mantra “widzę Cię, słyszę Cię, czuję Cię”? To nic innego jak zwrócenie uwagi na odbiorcę, na to, co mówi, na bycie z nim i wyczuwanie jego energii. Rzeczywistość odłączenia i izolacji nie służy naszemu dobrostanowi. Wszyscy znamy miejsca, gdzie chodzimy z przyjemnością, bo zawsze wita nas tam znajomy uśmiech, osoba która nas zauważa i poświęca nam swój czas. Ciągnie nas wszędzie tam, gdzie ludzie emitują więcej światła, miłości i zaufania. Automatyczne podejście i traktowanie wszystkich klientów w identyczny sposób nie sprawdzą się teraz w żadnym biznesie w 2021 roku.
Idealny, przefiltrowany i wystudiowany wizerunek poszedł w odstawkę. Ludzie zaczęli mieć większą zgodę i gotowość na przyjmowanie naturalności i niedoskonałości. Bycie sobą w swoim własnym biznesie jest niezwykle ważne. Jeśli prowadzisz biznes w autentycznym kontekście, to Twoi odbiorcy zawsze będą mieć poczucie, że to, co im dajesz, jest wartościowe. Nieważne czy dopiero zaczynasz, czy już prowadzisz działalność, zadaj sobie pytanie: “na ile pozwalasz sobie być autentyczną?”.
Przyszłość należy do osób, które wybiorą swoją niszę i będą w stanie konkretnie powiedzieć, czym się zajmują. Unikajmy tworzenia biznesów dla wszystkich, bo finalnie może on okazać się biznesem dla nikogo. Gdy zawęzimy obszar działania, trafimy do osób które z nami zostaną, bo przekaz będzie kierowany dokładnie do nich. A jeśli masz teraz siedzieć pół roku i zastanawiać się, co jest Twoją niszą, to zwróć się o pomoc do ekspertów, mentorów i coachów. 2021 rok jest czasem kolektywnych umysłów, z których czerpiemy, aby wzrastać.
To jest czas, w którym klienci więcej wybaczają, są bardziej wyrozumiali, bo widzą, jak funkcjonuje ten świat.
Maria Nowak-Szabat
Jeśli podobało Ci się to, co usłyszałaś, rozpuść wici w sieci swoich znajomych, subskrybuj i zostaw swoją rekomendację na Apple Podcasts, dzięki czemu inne osoby łatwiej dotrą do mnie i do Ajurwedy.
Podcast jest dostępny również na Spotify oraz w Google Podcasts.
Dziękuję Ci bardzo serdecznie i do usłyszenia w kolejnym odcinku podcastu.