W tym odcinku zapraszam Cię do posłuchania rozmowy z utalentowaną fotografką Małgorzatą De Oliveira. Gosia już oficjalnie została naszą Agni fotografką. Posłuchasz o dwufazowej sesji biznesowej, która jest nowym i bardzo skutecznym podejściem. Taka sesja prezentuje i promuje Ciebie i Twój biznes. Pokazuje Twoją markę osobistą, a poprzedzona jest odkrywaniem Ciebie i Twojej pewności siebie przed obiektywem.
Małgorzata De Oliveira od 16 lat zajmuje się fotografią kobiet i ich wizerunkiem w social mediach.
Pokazanie wartości swojej firmy przychodzi kobietom zdecydowanie łatwiej niż mówienie i pokazywanie swojej własnej wartości. Jeśli kobieta nie czuje się wartościowa sama w sobie, poza swoją firmą czy usługami, wtedy na zdjęciach uwidacznia się strach i brak przekonania.
Gosia jako fotografka widzi potrzebą zbudowania najpierw poczucia wartości danej osoby, tak żeby później miało to przełożenie na zdjęciach.
Zachęca więc do pierwszej sesji, podczas której klientka najpierw pracuje nad tym, aby poczuć się swobodnie przed obiektywem. Dopiero po takim spotkaniu jest w stanie zdecydować, jak chce, aby widział ją klient i następnie może przystąpić do sesji biznesowej.
To oznacza, że dobra sesja biznesowa składa się tak naprawdę z dwóch sesji. Wyjątkiem są osoby, które są już pewne siebie i wiedzą dokładnie, jaki wizerunek chcą zaprezentować swojemu klientowi.
Klient przypisuje wartość danej firmie czy marce osobistej po jakości zdjęć. Nieudane ujęcia i kiepska jakość zdjęć może ujmować marce. Liczy się oprawa graficzna. Potrzebne jest tutaj wzbudzenie aprobaty i podziwu dla sposobu wystylizowania zdjęć, oprawy wizualnej i graficznej.
Strach przed kamerą i blokada przed pokazywaniem życia osobistego są głównymi problemami, z którymi mierzą się osoby wkraczające w obszar mediów społecznościowych. Jeśli nie lubisz siebie, a dodatkowo social media wzbudzają w Tobie niechęć i lęk, to taka pierwsza sesja pozwoli Ci przełamać te przekonania.
Warto jest ustalić wizerunek osoby fotografowanej. Dobrze jest wybrać przynajmniej cztery stylizacje, które będą odpowiednio reprezentować klienta. Kolejnym bardzo ważnym punktem jest wybór odpowiedniego miejsca.
Należy starannie przygotować strategię sesji, która zawiera między innymi listę ujęć. Jest to bardzo pomocne. Ważne jest również, w jakim dniu swojego cyklu robisz sesję. Unikaj robienia zdjęć w ostatniej fazie cyklu.
Klient prędzej kupi produkt lub usługę, widząc kogoś, kto za tym stoi. Jeśli na swojej stronie reklamujesz się zdjęciami stockowymi, to musisz wiedzieć, że jest to mało atrakcyjne. Lepiej pokaż, jak wykonujesz daną usługę. Klienci kupują daną osobę i jej usługi poprzez jej realny wizerunek.
Małgorzata De Oliveira
Podobało Ci się? Zasubskrybuj, podziel się opinią, podaj dalej
Jeśli podobało Ci się to, co usłyszałaś, rozpuść wici w sieci swoich znajomych, subskrybuj i zostaw swoją rekomendację na Apple Podcasts, dzięki czemu inne osoby łatwiej dotrą do mnie i do Ajurwedy.
Podcast jest dostępny również na Spotify oraz w Google Podcasts.
Dziękuję Ci bardzo serdecznie i do usłyszenia w kolejnym odcinku podcastu.