Przystawka z cykorii i grejpfruta

Fajny starter przed głównym daniem. Pobudza agni czyli nasz ogień trawienny i rozbudza smaki. To proste, czteroskładnikowe danie bardzo szybkie w przyrządzaniu. 

Składniki:

  • 1 cykoria
  • 1 grejpfrut
  • 1 łyżeczka sosu sojowego
  • 1 łyżeczka masła klarowanego (przepis jak zrobić masło klarowane)
  • 100 g twarogu – opcjonalnie

1. Obierz grejpfruta zostawiając sam miąższ, bez białej skórki. Ostrym nożem wykrój jego cząstki, bez białych błonek.

2. Przygotuj cykorię. Umyj ją i rozdziel na listki.

3. Rozgrzej masło klarowane i smaż na nim przez krótką chwilę cykorię. Dodaj sos sojowy.

4. Rozłóż listki cykorii na dużym talerzu, każdą wypełnij małą cząstką grejpfruta. Możesz także dodać łyżeczkę twarogu.

 


Szukasz przepisu na zdrowy i szybki w przygotowaniu obiad? Wypróbuj przepis na ryż z marchewką i kolendrą

Najważniejsze przyprawy w kuchni ajurwedyjskiej znajdziesz w darmowym ebooku Przyprawy w Ajurwedzie